EMAIL MARKETING
Το Email Marketing αποτελεί μια από τις πιο συχνές μορφές διαδικτυακής διαφήμισης με ισχυρά αποτελέσματα .
Ένα email είναι η προσωπική μας διαδικτυακή διεύθυνση μέσω της οποίας επικοινωνούμε με τον διαδικτυακό χώρο και με τους άλλους χρήστες . Το email marketing αποτελεί μια οικονομική λύση για την προώθηση των υπηρεσιών σας .
Τι είναι το Email Marketing ;
Το συγκεκριμένο είδος διαφήμισης συμπεριλαμβάνει τη χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και την δημιουργία μιας λίστας με τους πελάτες που θα θέλαμε να απευθυνθούμε και την αποστολή προωθητικών email σε αυτούς .
Τα είδη email που μπορεί να χρησιμοποιήσει μια εταιρεία είναι
- Τα Direct Emails , τα οποία χρησιμοποιούνται με σκοπό να ενημερώσουν με βάση τις διάφορες προσφορές , εκπτώσεις ή την προσθήκη νέων προϊόντων .
- Newsletter , είναι ενημερωτικά email τα οποία λαμβάνουν οι πελάτες έπειτα από δική τους επιλογή για να ενημερώνονται για την πορεία της εταιρείας και του brand .
- Transaction Emails , πρόκειται για τα επιβεβαιωτικά email αγορών τα οποία αποστέλλονται έπειτα από συγκεκριμένες ενέργειες των πελατών .
Ποιοι είναι οι όροι του email marketing ;
Οι όροι του email marketing είναι :
-
Open Rate
Αφορά το ποσοστό των πελατών που άνοιξε το email που έχετε αποσταλεί που βρίσκονται στη λίστα σας . Το ποσοστό βγαίνει από τη διαίρεση του αριθμού ανοιγμένων email προς τον συνολικό αριθμό των email που παραδόθηκαν .
Οι παράγοντες που επηρεάζουν το open rate είναι :
Το Θέμα
Όσο πιο ελκυστικό είναι ένα θέμα τόσο παραπάνω κερδίζει το ενδιαφέρον του παραλήπτη και οι περιπτώσεις να ανοίξουν το email αυξάνονται .Το θέμα του email σας οφείλει να είναι ανάλογο με το περιεχόμενο και το αντικείμενο εργασιών της εταιρείας σας και όχι να είναι για παράδειγμα clickbait . Ένα θέμα εκτός από ελκυστικό , πρέπει να είναι και κατανοητό από τους παραλήπτες έτσι ώστε να παραμείνουν στο email χωρίς να το εγκαταλείψουν . Μια email marketing καμπάνια , κρίνεται άμεσα απο το θέμα , καθώς αποτελεί την πρώτη και κύρια εικόνα του email και ταυτόχρονα της επιχείρησής σας .
Το Όνομα
Το όνομα από το οποίο θα αποσταλεί το email θα πρέπει να είναι αξιόπιστο. Πολλές φορές το email σας μπορεί να καταλήξει στα ανεπιθύμητα αν ένας καταναλωτής σας δεν αναγνωρίζει την διεύθυνση . Φροντίστε το όνομα του email σας να αντιστοιχεί με το όνομα της εταιρείας σας έτσι ώστε να αυξηθεί η αναγνωρισιμότητά της .
Την Ώρα αποστολής
Η ώρα αποστολής είναι από τα ποιο σημαντικά μέτρα που θα πρέπει να λάβετε υπόψιν πριν προβείτε στην αποστολή ενός προωθητικού email , καθώς πρέπει να είναι μια ώρα που να μην είναι αιχμής και θα καταφέρει τον παραλήπτη να το προσέξει .
Το κοινό σας
Το κοινό σας πρέπει να είναι στοχευμένο και το περιεχόμενό σας κατηγοριοποιημένο .Ένας παραλήπτης για να ανοίξει με επιτυχία το email σας θα πρέπει να τον αφορά . Η Κατηγοριοποίηση του περιεχομένου σας , ενισχύει τον διαχωρισμό των παραληπτών σας και αποστέλλονται χρήσιμα email στους ενδιαφερόμενους για κάθε θέμα .
Για το open rate να θεωρηθεί πετυχημένο πρέπει να έχει ποσοστό ανοίγματος τουλάχιστον 20% -30% εφόσον το ποσοστό ανοίγματος είναι ένα κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχημένη χρήση του email marketing .
-
Click -through-rate
Είναι το αποτέλεσμα της διαίρεσης των ατόμων που έκαναν κλικ δια των ατόμων που έχουν ανοίξει το email σας .
Η συγκεκριμένη ορολογία εκτός του email marketing , χρησιμοποιείται και σε άλλα είδη διαφήμισης αλλά και. Στο SEO . Ένα καλό ποσοστό CTR για το email marketing είναι 2-5% .
-
Call -to-action
Οι καταναλωτές σας καταφεύγουν σε μια ενέργεια που έχετε προσχεδιάσει εσείς . Λειτουργεί στοχευμένα καθώς παροτρύνει τον χρήστη να πραγματοποιήσει μια ενέργεια , όπως να εγγραφεί στο newsletter , να κάνει κλικ πάνω σε συνδέσμους , να κατεβάσει ένα αρχείο , να πραγματοποιήσει μια αγορά. Συνήθως είναι μια φράση , ένας σύνδεσμος , ένα κουμπί που οδηγεί τον παραλήπτη στη πραγματοποίηση μιας ενέργειας . Βοηθάει στην καλύτερη απόδοση της καμπάνιας σας και αυξάνει το ενδιαφέρον και τον προβληματισμό των παραληπτών για τις υπηρεσίες σας .
-
Conversion Rate
Πρόκειται για ένα κριτήριο επιτυχίας της καμπάνιας σας ,καθώς συγκεντρώνει το ποσοστό των καταναλωτών που κατέφυγαν στο call-to-action .Υπολογίζεται με τη διαίρεση του αριθμού των επιτυχημένων ενεργειών δια τον συνολικό αριθμό των παραληπτών όπου άνοιξαν το email σας επι του 100 . Για να αυξήσετε το conversion rate σας μπορείτε να δημιουργήσετε ελκυστικά CTA , δοκιμάστε διαφορετικά θέματα , πειραματιστείτε με τα χρώματα και τα κουμπιά πλοήγησης και βελτιστοποιήστε τη σελίδα σας .
-
Bounce Rate
Αποτελεί τον αριθμό των email που δεν παραδόθηκαν για διάφορους λόγους .Σας δείχνει το ποσοστό εγκατάλειψης του email σας . Υπάρχουν δύο είδη bounce . Το πρώτο ονομάζεται Hard Bounce στο οποίο τα email δεν παραδίνονται αδιάλειπτα . Οι λόγοι που μπορεί να συμβαίνει αυτό είναι , ο server να έχει μπλοκάρει τη διεύθυνση ή η διεύθυνση δεν υπάρχει ή έχει καταγραφεί λάθος .
Το δεύτερος είδος bounce rate ονομάζεται Soft Bounce και αφορά τα email τα οποία δεν μπορούν να παραδοθούν προσωρινά , λόγω γεμάτου inbox , spam filters , ή μπλοκαρισμένου server . Για να αποφύγετε το bounce rate , οργανώστε και ανανεώστε την λίστα email σας και αποφύγετε τη χρήση λέξεων spam . Εαν το bounψe rate σας είναι μικρότερο του 2% τότε είναι ιδανικό , ωστόσο αν ξεπερνά το 5% πρέπει να βρείτε τρόπους να το βελτιώσετε .
-
Spam
Είναι ο αριθμός των ανεπιθύμητων email .Το spam μπορεί να βλάψει τη φήμη της εταιρείας σας εφόσον κρίνεται ανεπιθύμητο από τον παραλήπτη και ακόμα να καταφύγει και σε νομικές κυρώσεις .Δώστε προσοχή στο περιεχόμενο που θα περιέχεται στα προωθητικά email σας .
Τι να χρησιμοποιήσετε στα email σας για να μην καταλήξουν στα spam :
Αποφύγετε τις spam λέξεις . Οι προωθητικές λέξεις ή φράσεις αναγνωρίζονται πολλές φορές ως spam , για παράδειγμα η φράση ”πατήστε και κερδίστε ” . Η συγγραφή του περιεχόμενου σας και η προσθήκη των εικόνων θα πρέπει να έχουν μια συγκεκριμένη αναλογία και ένα κουμπί για unsubscribe . Αυτό προσωποποιεί το email σας και προσφέρει ένα είδος αλληλεπίδρασης μεταξύ του παραλήπτη και της εταιρείας σας . Αυτό έχει ως αποτέλεσμα , οι μηχανισμοί της google να μην κατηγοριοποιήσουν το email σας ως spam .
-
Subscribers
Ο αριθμός των εγγεγραμμένων παραληπτών στη λίστα σας
-
Unsubscribes
Αποτελεί των αριθμό των παραληπτών που αποχώρησαν από την λίστα
Πως δημιουργούμε μια επιτυχημένη καμπάνια ;
Μια επιτυχημένη καμπάνια email marketing αποφέρει πολλαπλά πλεονεκτήματα στην επιχείρηση σας καθώς κοστίζει λιγότερα και αποφέρει περισσότερα .
Αρχικά δημιουργήστε μια λίστα με τους παραλήπτες των προωθητικών σας email .
Η τμηματοποίηση της συγκεκριμένης λίστας είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την επιτυχία της .
Οργανώστε με βάση το ιδανικό περιεχόμενο για τους χρήστες σας τα κριτήρια που θα τα διαχωρίσετε και δημιουργήστε έτσι εξατομικευμένες λίστες για συγκεκριμένους παραλήπτες .
Μερικοί τρόποι που μπορείτε να χωρίσετε τα email σας με βάση :
- Περιεχόμενο
Οργανώστε το πλήθος των παραληπτών που αλληλοεπιδρούν με συγκεκριμένα θέματα στα email σας και αποστείλετε τους σχετικό περιεχόμενο . Για παράδειγμα εάν διαθέτετε ένα κατάστημα με καλλυντικά . Οι συγκεκριμένοι χρήστες ενδιαφέρονται για συγκεκριμένα προϊόντα μπορείτε να τους στέλνετε εξατομικευμένα άρθρα με συμβουλές ή ακόμα και τα νέα της αγοράς .
- Περιοχή
Με βάση τη γεωγραφική περιοχή , τμηματοποιήστε τους παραλήπτες σας εφόσον ένας παραλήπτης που ενδέχεται να μένει σε διαφορετική γεωγραφική θέση από την έδρα σας μπορεί να έχει διαφορετικές αγοραστικές συνήθειες .
- Τα ενδιαφέροντα των παραληπτών
Αναλύστε τα ενδιαφέροντα των παραληπτών σας και προσαρμόστε τη λίστα σας ανάλογα με αυτά . Για παράδειγμα ας παραμείνουμε στο κατάστημα με καλλυντικά , πολλοί καταναλωτές σας μπορεί να προτιμούν προϊόντα περιποίησης προσώπου ,ενώ άλλοι καλλυντικά . Διαχωρίστε τους και στείλτε τους ενημερωτικά email για προσφορές και άλλα .
- Την Καταναλωτική Συμπεριφορά
Παρατηρήστε την καταναλωτική συμπεριφορά των χρήστών σας . Σε αυτούς που έχουν έντονη αγοραστική δραστηριότητα μπορείτε να τους ταξινομήσετε και να τους στέλνετε πιο συχνά . Σε σύγκριση με αυτούς που δεν είναι τόσο σταθεροί πελάτες και έχουν χαμηλή αγοραστική δραστηριότητα .
Ωστόσο για να στηθεί μια επιτυχημένη καμπάνια πρέπει να έχετε αποφασίσει σε μια συγκεκριμένη στρατηγική και όχι σε διάσπαρτες τεχνικές χωρίς νόημα .
Εκτιμήστε περισσότερο τη ποιότητα παρά τη ποσότητα . Αποφασίστε για το τι θέλετε να απευθυνθείτε στο κοινό σας .Για παράδειγμα αν θέλετε να αυξήσετε τους πελάτες σας , να βελτιστοποιήσετε τη σχέση σας με αυτούς ή να επικοινωνήσετε για ενδεχόμενες συνεργασίες . Αφού ορίσετε τον σκοπό σας σχηματίστε τη κατάλληλη στρατηγική που θα προσελκύσει τους παραλήπτες σας παραπάνω στην εταιρεία σας .
Ένας άλλος τρόπος να προσελκύσετε παραπάνω παραλήπτες είναι να χρησιμοποιήσετε την ιστοσελίδα σας ως “click bait “ .Τι εννοούμε όμως με αυτό ;
Χρησιμοποιήστε έξυπνα την ιστοσελίδα σας ή το e-shop σας για να προωθήσετε το email marketing . Τοποθετήστε ένα footer στην ιστοσελίδα σας το οποίο θα τραβήξει την προσοχή των χρηστών και θα τους κάνει να εγγραφούν στο newsletter σας . Φροντίστε να είναι σύντομο, στοχευμένο και με ωραίο σχεδιασμό που θα συμβαδίζει με το αντικείμενο εργασιών της επιχείρησής σας .Μπορείτε επίσης να το ξαναεμφανίσετε πριν φύγουν από την σελίδα σας για να εγγραφούν με σκοπό να τους υπενθυμίσετε τις παροχές σας .
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του ;
Χαμηλό Κόστος
Η χρήση του ως μέσο διαφήμισης αποφέρει σταθερά κέρδη με ελάχιστο κόστος . Η χρέωση γίνεται ανά μήνα και είναι ανάλογη με τον αριθμό των συνδρομητών σας , Ωστόσο αν έχετε μικρή λίστα η διαδικασία μπορεί να γίνει και χωρίς χρεώσεις από ορισμένες πλατφόρμες .
Απόλυτη Δικαιοδοσία
Ένα προωθητικό email μπορεί να σχεδιαστεί με όποιο τρόπο θέλετε εσείς παρέχοντάς σας τον πλήρη έλεγχο για τον σχεδιασμό , την επικοινωνία , με εικόνες , βίντεο , χρώματα και επιλέγοντας εσείς σε ποιους θα απευθυνθείτε .
Επιλογή Αυτοματοποίησης
Η συγκεκριμένη επιλογή σας δίνει τη δυνατότητα να επαναληφθεί η αποστολή των email σας αυτόματα σε αυτούς που δεν τα άνοιξαν την πρώτη φορά .
Αξιοπιστία
Δεν πραγματοποιείται αόριστα , αλλά στοχευμένα σε άτομα τα οποία σας έχουν εμπιστευτεί και θέλουν να λαμβάνουν ενημερώσεις της επιχείτησής σας .
Εύκολη Ανάλυση Δεδομένων
Η καταγραφή των παραληπτών που έλαβαν το email σας , το άνοιξαν , δεν το άνοιξαν , το έβαλαν στα ανεπιθύμητα , επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα σου , πραγματοποίησαν μια αγορά βοηθάει στην ανάλυση των αποτελεσμάτων των Google Analytics . Η ανάλυση των δεδομένων συνυσφέρει στην μέτρηση της απόδοσης της καμπάνιας και αυτομάτως στην βελτίωση της εταιρείας
Συμπερασματικά το email marketing βοηθάει σε έναν μεγάλο βαθμό την προώθηση της επιχείρησής σας , καθότι θεωρείται μια από τις πιο αποτελεσματικές μορφές διαδικτυακής διαφήμισης .
Τι είναι η αυτοματοποίηση email ;
Στον κόσμο του marketing αυτοματισμός σημαίνει η πραγματοποίηση συγκεκριμένων εργασιών οι οποίες βελτιώνουν τις πωλήσεις αυτόματα . Στο email marketing ένα email παραδίδετε αυτόματα σε όλη τη λίστα σας . Η αυτοματοποίηση του email είναι η διαδικασία αυτόματης αποστολής προκαθορισμένων email ενώ εσείς ασχολείστε με άλλες διεργασίες . Αναλύει τους παραλήπτες σας και τους κατηγοριοποιεί σε διάφορες κατηγορίες με βάση συγκεκριμένα κριτήρια , όπως τις πωλήσεις , τις ανάγκες , τις προτιμήσεις τους και άλλα .
Έτσι αποστέλλονται email με σχετικό περιεχόμενο στους παραλήπτες σας χωρίς την πλήρη ενασχόληση σας .
Ποια είναι τα οφέλη της αυτοματοποίησης του email marketing ;
Η στοχευμένη αυτόματη αποστολή των email αυξάνει τις πωλήσεις σας επαναλαμβανόμενα με αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων σας και την διατήρηση των πελατών σας . Στη συνέχεια βελτιώνει τις σχέσεις σας με τους πελάτες σας εφόσον υπάρχει μια συνεχής προσωπική επαφή μεταξύ της εταιρείας σας και των πελατών σας μέσω email .
Η εξοικονόμηση χρόνου με αποτέλεσμα την ταχεία αποτελεσματικότητα της καμπάνιας είναι ένα ακόμα μεγάλο όφελος για την επιχείρησή σας . Η αποστολή των email δεν γίνεται χειροκίνητα αλλά αυτόματα προσφέροντας έτσι ορατά αποτελέσματα σε σύντομο χρονικό διάστημα .
Η αυτοματοποίηση του email marketing είναι απαραίτητη για την ανόρθωση της επιχείρησής σας στον κόσμο του digital marketing . Αυξάνει τα κέρδη και τις πωλήσεις σας , ενισχύοντας την αποδοτικότητα και ταυτόχρονα αυξάνει και την αξιοπιστία της καμπάνιας .
Πόσο κοστίζει μια καμπάνια email Marketing ;
Το κόστος μιας συγκεκριμένης καμπάνιας διαφέρει ανάλογα τις διάφορες ενέργειες που θα συμπεριλάβετε και τους διάφορους παράγοντες που θα συμβάλλουν στην δημιουργία της .
Για παράδειγμα ανάλογα με το μέγεθος της λίστας των παραληπτών , της πλατφόρμας που θα επιλέξετε για να πραγματοποιηθεί η συγκεκριμένη ενέργεια , τα μορφολογικά χαρακτηριστικά της καμπάνιας και τη συχνότητα αποστολής , καθώς και την αυτοματοποίηση τους .
Υπάρχουν πλατφόρμες όπου σας παρέχουν την δυνατότητα να προετοιμάσετε μια καμπάνια δωρεάν , εάν η λίστα είναι μικρή σε μέγεθος .
Η κοστολόγηση , μιας καμπάνιας είναι πιθανό να κυμαίνεται από ένα μηδενικό κόστος εώς και τα 100 ευρώ μηνιαίως. Ανάλογα με τις υπηρεσίες που θα παρέχονται και τους παράγοντες που προαναφέραμε . Για μια πιο επαγγελματική καμπάνια ενδέχεται να υπάρξει μεγαλύτερη χρέωση